به‌روز شده در: ۱۶:۵۹ - ۱ مهر ۱۳۹۸
نظر شما
* نام:
ايميل:
* نظر:
كدخبر: ۴۴۵۱۹
تاريخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
معیری:
ملاحظات امنیتی در بهره برداری از سرویس های غیرحضوری تامین اجتماعی لحاظ شده است
مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به توسعه و پیاده سازی ارائه خدمات غیرحضوری در این سازمان، گفت: تنها سرویس‌هایی به مخاطبین سازمان جهت بهره‌برداری معرفی می‌شوند که تمامی آزمونهای امنیتی و کارکردی را گذرانده و مورد تأیید این سازمان باشند.
به گزارش ایلنا، «علی معیری» اظهار کرد: طی روزهای اخیر، سایت bamantamin.com در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که متعلق و مورد تأیید این سازمان نیست و مبالغی را جهت ارائه خدمت از درخواست کننده اخذ می نمایند.
 
وی با بیان اینکه انتشار سامانه های مشابه و جمع آوری اطلاعات کاربران بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان تامین اجتماعی، پیگرد قانونی دارد، گفت: جهت صیانت از اطلاعات بیمه شدگان و پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از کد کاربری، گذر واژه و شماره تلفن همراه مخاطبین سازمان تامین اجتماعی، توجه به هشدارهای امنیتی این سازمان ضروری است و مسئولیت هرگونه بهره برداری از سامانه های غیرمجاز که مورد تأیید این سازمان نیست، بر عهده فرد بوده و متوجه سازمان نمی باشد.
 
معیری ادامه داد: مخاطبان تامین اجتماعی باید خدمات غیرحضوری این سازمان را تنها از طریق پورتال رسمی سازمان به نشانی http://tamin.ir و سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس https://eservices.tamin.ir دریافت نمایند.
 
وی ادامه داد: همچنین مخاطبان این سازمان توجه داشته باشند، هنگام مراجعه به سایتهای سازمان، از معتبر بودن آدرس نمایش داده ‌شده در مرورگر اینترنتی خود اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل دفتر راهبری سیستم های تامین اجتماعی اضافه کرد: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تارنماهای اینترنتی، از بارگیری فایل یا کلیک بر روی پیوندهای غیرمعتبر که اغلب شامل پیشنهادات متعددی  نظیر دریافت سوابق بیمه ای و پرداخت اینترنتی لیست حق بیمه و از جمله موبایل اپلیکیشن کارپرداز (استعلام سابقه کار) هستند، خودداری شود.
 
معیری تاکید کرد: با عنایت به افزایش سرویس‌های غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، سپردن نام و رمز عبور و اطلاعات حساب کاربری خود به غیر منجر به تهدیدات و سوء استفاده های بعدی از نام کاربری در سرویس های سازمان می شود. بنابراین بیمه شدگان این سازمان از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری، در فضای مجازی اعم از کانالها و گروه های شبکه اجتماعی که توسط روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تأیید و اطلاع رسانی نشده است، خودداری کنند.
وی متذکر شد: اپلیکیشن تلفن همراه تامین اجتماعی من، تنها اپلیکیشن معتبری است که به لحاظ کارکردی و امنیتی مورد تأیید بوده و نگارش جدید آن با قابلیت نمایش سوابق بیمه شدگان، منتشر شده است.