به‌روز شده در: ۱۷:۰۱ - ۵ مهر ۱۳۹۹
نظر شما
* نام:
ايميل:
* نظر:
كدخبر: ۴۸۲۸۵
تاريخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
انتشار سوابق کسب و کار در سایت نماد الکترونیک از ۲۳ بهمن
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: از روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) دو شاخص تعداد شکایات بدون پاسخ و میزان ترخیص بر پاسخگویی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های نوین و تجارت الکترونیک در سایت نماد الکترونیک قرار داده می‌شود.
به گزارش ایسنا، علی رهبری عصر امروز در نشستی اظهار کرد: در سایت نماد الکترونیک امکان ثبت شکایات از کسب و کارهایی که این نماد را دریافت کرده‌اند، وجود دارد. در این فضا مشترکان می‌توانند با ثبت شکایت خود منتظر پاسخگویی شرکت مربوطه باشند.
 
به گفته وی، بخش قابل توجهی از این شکایت‌ها بین فروشنده و خریدار به نتیجه نهایی می‌رسد و در غیر این صورت در صورت تاخیر در پاسخگویی امتیاز مربوطه این شرکت در سامانه قرار می‌گیرد تا مشتریان در جریان آن قرار گیرند.
 
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پاسخ به سوال ایسنا درباره هدف اصلی از درج اطلاعات شرکت‌ها و سوابق کاری‌شان توضیح داد: در این فرایند ما استفاده از نیروی انسانی را کاهش می‌دهیم و نظارت بیرونی که امکان ایجاد فساد در آن وجود داشت را متوقف می‌کنیم. به این ترتیب شرکت‌ها در جریان مشکلاتشان قرار می‌گیرند و برای حفظ بازارشان نسبت به اصلاح شرایط اقدام می‌کنند.
 
رهبری در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره چگونگی هماهنگی با واحدهای اقتصادی و اصناف برای درج این اطلاعات بیان کرد: ما مسیر قانونی و حقوقی لازم برای این موضوع را طی کرده‌ایم اما با توجه به اینکه هدف ما حفظ همکاری و مبادلات دو طرفه بوده، در هفته‌های گذشته جلسات مختلفی با واحدهای صنفی برگزار شده و آنها در جریان جزئیات کار قرار گرفته و نظراتشان لحاظ شده است.
 
وی با بیان اینکه پایشی کلی بر روی ۳۰ هزار وب‌سایت که لگوی نماد الکترونیک دریافت کرده‌اند، انجام شده است، تصریح کرد: از بین این سایت‌ها مشخص شد که ۲۰۰ سامانه لگوی نماد الکترونیک راجعل کرده‌اند که نامه‌نگاری‌های لازم با مراجع قضایی برای برخورد با آنها انجام شد. ما تلاش می‌کنیم این نظارت را ادامه دهیم تا هیچ سایتی نتواند با سوءاستفاده از نماد الکترونیک از مردم کلاهبرداری کند.