به‌روز شده در: ۱۶:۳۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
نظر شما
* نام:
ايميل:
* نظر:
كدخبر: ۴۸۶۳۶
تاريخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
مدیرعامل ایران خودرو:
نوآوری و ارتقای کیفیت محصولات جدید در اولویت است
مدیرعامل ایران خودرو گفت: همه مشتریان حق دارند که محصولات و کالاهایی که خریداری می‌کنند با کیفیت باشد و به همین منظور علاوه بر ارتقای کیفیت، نوآوری محصولات جدید نیز در ایران خودرو در دستور کار ما قرار گرفته به طوری که در تلاش هستیم خودروهای جدیدی را در سال آینده به بازار عرضه کنیم.
به گزارش کارگر نیوز، فرشاد مقیمی در جلسه با مدیران و مسئولان کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت:‌ تولید و عرضه محصولات جدید ایران خودرو با همکاری قطعه سازان سطح یک (Tier1) با بالاترین سطح کیفی در جهت جلب رضایت مشتریان و کسب سهمی مناسب از بازارهای داخلی و بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

وی افزود:‌ این در حالی است که ارتقای سطح کیفی محصولات فعلی هم با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به  اهمیت کیفیت در تامین قطعات محصولات ایران‌خودرو گفت: هرگز در زمینه کیفیت کوتاه نخواهیم آمد، با اجرای مکانیزم های سخت‌گیرانه اجازه ورود قطعات بی‌کیفیت را به خطوط تولید نخواهیم داد و هیچ وقت کیفیت را فدای افزایش تیراژ تولید نخواهیم کرد.

مقیمی تاکید کرد: ارتقای کیفیت در زنجیره تامین، تولید، مهندسی محصول، خدمات پس از فروش و لجستیک در اولویت این خودروساز قرار دارد و فرهنگ کیفیت و نظام خودکنترلی باید در تمام سطوح نهادینه شود.

وی تصریح کرد:‌ استراتژی ایران خودرو بر استفاده از توان قطعه‌سازان ایرانی در طراحی و تولید و تامین بنا شده است و الزامات سخت‌گیرانه کیفی برای صادرات محصول به بازارهای هدف تدوین و اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو بر لزوم تدوین برنامه‌های تحولی در ساختار کیفی از زنجیره تامین تا طراحی و تولید محصول نهایی تاکید کرد و یادآور شد: همه مدیران ایران خودرو باید در برابر موضوع کیفیت پاسخگو باشند.

مقیمی از بازنگری در نظام کنترل کیفی قطعات خبر داد و گفت: باید دستکم برای تامین هر قطعه دو منبع داشته باشیم و تک منبع بودن قطعات به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

بر اساس گزارشی از ایلنا، در ادامه حسن وفادار نایب رئیس هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در کیفیت، اظهار کرد:‌ فرآیند توسعه و ارتقای سطح کیفی فرآیندهای تولید، محصولات و خدمات با توجه به اهداف تدوین شده در برنامه کلان و راهبردی ایران خودرو به‌ صورت مستمر تدوین، اجرا و در حال پایش است.

وی افزود: پروژه‌های ارتقای کیفی محصولات تولیدی در سال جاری تدوین و بیش از 90 درصد آن‌ها اجرایی شده که دست‌یابی به سه ستاره در محصول پارس، بیانگر جدیت مجموعه ایران خودرو در اجرای برنامه‌های بهبود و ارتقای کیفیت محصولات است.

قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: ستاره سوم پارس،‌ پنجمین ستاره ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو در سال جاری بوده و پیش از این محصولات دناپلاس و سورن به ترتیب به 4 و 3 ستاره کیفی ارتقا یافته‌اند و همچنین محصولات پژو 207 صندوقدار و پارس اتوماتیک نیز به ترتیب 4 و 3 ستاره کیفیت را از آن خود کرده‌اند.

وفادار ارزیابی رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصولات در بازه زمانی سه ماهه اول مالکیت محصول در شاخص IQS را از جمله شاخص‌های مهم در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خواند و گفت: تعداد ایرادات اعلام شده در 100 دستگاه خودروی تحویل شده به مشتریان ایران خودرو در 6 ماهه ابتدایی سال 98 نسبت به شش ماهه ابتدایی سال 97 حدود 7 درصد بهبود (کاهش ایراد) را تجربه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو دارای رضایتی بالاتر از اهداف اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (متوسط صنعت) هستند.